Najczęściej zadawane pytania
Jest to niezbędna usługa, która umożliwia aktywowanie i korzystanie z podpisu elektronicznego. Głównie składa się z potwierdzenia tożsamości i szeregu dodatkowych możliwości, które przyspieszają jego aktywowanie nawet do 15 minut na spotkaniu, standardowa procedura trwa 7 dni roboczych.
Nie ma takiej możliwości, Potwierdzić tożsamość może wyłącznie osoba, która posiada uprawnienia do tego celu.
Wyróżniamy dwa rodzaje podpisów kwalifikowanych:
- Certyfikat osobisty, inaczej nazywany „Uniwersalny”, zawiera tylko dane osobowe subskrybenta, Imię, nazwisko i Pesel, wybierany jest przez 95% użytkowników. Dzięki tej wersji możemy podpisywać wszystkie dokumenty które dotyczą naszej osoby.
- Certyfikat firmowy inaczej nazywany „z dodatkowymi danymi” zawiera dane osobowe Subskrybenta oraz dane firmy/instytucji, w imieniu której będzie reprezentował firmę podpisując odpowiednie dokumenty, najczęściej są to przetargi lub różne dofinansowania.
Wszystko zależy od twoich potrzeb i zastosowania, do wyboru mam dwa rodzaje urządzeń:
- wersja z nośnikiem fizycznym: Zestaw mini lub standard – to urządzenie elektroniczne, inaczej nazywane nośnikiem, który składa się z czytnika USB (wielkości pendrive, lub karty kredytowej), karty kryptograficznej, która swoim wyglądem przypomina kartę sim do telefonu na której znajduje się nieaktywny certyfikat, oprogramowanie na płycie CD i instrukcja
- wersja mobilna instalowana na telefonie lub tablecie: SimplySign – to najnowsza technologia i przyszłość na ryku podpisów elektronicznych, wystarczy zainstalować dedykowaną aplikację na telefon, która zastępuje fizyczny czytnik. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie potrzebujemy komputera, aby podpisać dokumenty.
Nie ma takiej możliwości. Subskrybent (inaczej Użytkownik) na którego ma być podpis elektroniczny musi pojawić się osobiście na spotkaniu z dokumentami potwierdzającymi jego tożsamość. To on zawiera umowę o certyfikat i podpisuje się pod jej warunkami.
Podstawowa procedura pozwala na wydanie podpisu do 7 dni roboczych, jednak załoga ePODPIS zachęca do skorzystania z usługi przyspieszonej, która skraca czas wydania podpisu do 24 godzin roboczych, dla bardziej wymagających klientów nasza firma przygotowała usługę błyskawiczną, w tej procedurze dzięki naszym uprawnieniom, wysyłane przez nas wnioski dostają najwyższy priorytet wydania certyfikatu dla naszego klienta. Dlatego ważnym argumentem wyboru tego rozwiązania jest fakt, że sam proces wydania certyfikatu trwa zaledwie 15 minut.
Zgodnie z ustawą certyfikacji, podpis elektroniczny musi posiadać okres ważności, gdy jego okres zbliża się ku końcowi subskrybent (czyli użytkownik) może odnowić licencję o kolejny rok lub 2,3 lata.
W przypadku chęci odnowienia swojego podpisu elektronicznego, Użytkownik musi posiadać ważny dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport). Wybrać odpowiedni okres odnowienia certyfikatu może to być od roku do trzech lat ważności.
Na odnowienie swojego podpisu mamy 60 dni przed jego wygaśnięciem, najważniejszym punktem w odnowieniu, to zakończyć cały proces odnowienia przed wygaśnięciem dotychczasowej licencji. W tym procesie, jeżeli zajdzie taka potrzeba, nasz doradca pomaga zdalnie….
Zgodnie z ustawą certyfikacji, nieodnowiony podpis, zostaje dezaktywowany. W tym przypadku użytkownik, który chce dalej korzystać z podpisu, powinien zakupić kod na dodatkowy certyfikat, który umożliwi dogranie nowego certyfikatu do bieżącej karty, plus aktywować jego działanie za pomocą usługi aktywacji. W całym procesie pomaga nas zespół, tak aby klient nie musiał się martwić o jego prawidłowe wykonanie.
Jeżeli danę identyfikacyjne które są zawarte w podpisie elektronicznym uległy zmianie, dotyczy to imion i nazwiska, podpis traci swoją moc prawna i nie powinien być używany. Użytkownik ma obowiązek unieważnić certyfikat. W takim przypadku trzeba zakupić nowy podpis. W celu aktywowania podpisu, klient musi posiadać dokument potwierdzający jego tożsamość z aktualnymi danymi.
Tak. Wystarczy, że skontaktujesz się z naszym doradcą lub wejdziesz na naszą stronę, wybierzesz odpowiedni dla ciebie termin i miejsce spotkania, a nasz zespół zajmie się wszystkim.
Nasz klient ma trzy możliwości na dokonanie płatności za nasze usługi: gotówką, kartą lub przelewem na spotkaniu. Dla stałych klientów, umożliwiamy fakturę z odroczonym terminem płatności.
Jeżeli pracujesz w dużej firmie lub państwowej placówce zapytaj doradcy o możliwość płatności z odroczonym terminem.