Jak założyć spółkę z o.o. przez internet z pomocą podpisu elektronicznego?

Jak założyć spółkę przez internet, S24 przez internet, jak założyć spółkę przez internet krok po kroku

Możliwości internetu w 2021 roku sprzyjają przedsiębiorcom. Ułatwiają również załatwienie wielu spraw formalnych np. rejestrację firmy. Czy w takim razie wszystkie formalności można załatwić bez wychodzenia z domu? Jak więc założyć spółkę z o.o. przez internet?

Czego się dowiesz:

  • Jak założyć spółkę w 6 krokach
  • Dlaczego warto to zrobić przez internet
  • Od czego zacząć
  • Jak założyć spółkę z o.o. w systemie S24
  • Jak podpisać dokumenty na S24
  • Formalności

Jak założyć spółkę z o.o. przez internet w 6 krokach?

Rejestracja spółki z o.o. przez internet nie jest trudna, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana. Naturalne jest, iż niezbędne są tutaj odpowiednie dokumenty (wniosek, formularze, opłaty) jak i umowy związane z formą działalności. Przyda się również kwalifikowany podpis elektroniczny, który przyśpieszy cały proces.

W skrócie założenie spółki to:

  1. Rejestracja konta użytkownika w systemie S24
  2. Przygotowanie danych i dokumentów do zarejestrowania spółki
  3. Wprowadzenie danych do formularza wniosku w systemie
  4. Zweryfikowanie dokumentów i podpisanie ich podpisem elektronicznym online
  5. Opłacenie wniosku i złożenie dokumentów
  6. Czynności po złożeniu wniosku

Wydaje się, że to niewiele pracy, więc i wizyta w urzędzie nie byłaby kłopotliwa. Jednak z drugiej strony rejestracja spółki przez internet ma swoje unikatowe korzyści.

Dlaczego warto założyć spółkę z o.o. przez internet?

Zalet jest kilka.

  • Wszystkie formalności związane z założeniem i rejestracją spółki z o.o. można załatwić przez internet – czyli bez wychodzenia z domu.
  • System S24 do rejestracji jest intuicyjny i prowadzi przez ten proces krok po kroku.
  • System zapewnia komplet dokumentów, które wypełnia się w formularzu.
  • Uniknięcie wizyty i kosztów notariusza (taksy notarialnej i opłaty sądowej).

Warto jednak wspomnieć o ograniczeniach.

  • Rejestracja online daje mniejsze możliwości kształtowania umowy spółki niż u notariusza.
  • Nie można modyfikować roku obrotowego – ten zawsze będzie równy kalendarzowemu.
  • Pokrycie kapitału zakładowego możliwe wyłączenie wkładami pieniężnymi.

Skoro korzyści i wady są już znane, to przejdźmy do konkretów.

Od czego zacząć rejestrację spółki z o.o. przez internet?

Pierwszym krokiem jest założenie konta w systemie S24, gdzie można wypełnić wniosek, złożyć odpowiednie dokumenty i podpisać je z pomocą podpisu elektronicznego.

Jednak zanim przejdziemy do uzupełniania wniosku, trzeba zautoryzować konto. Do tego zadania przyda się certyfikowany podpis elektroniczny.

Ważne!

Konto na portalu S24 musi mieć każda osoba, która będzie podpisywać wniosek o rejestrację (każdy członek zarządu, wyznaczony pełnomocnik, wspólnicy lub osoby, które ich reprezentują).

Jak zarejestrować spółkę?

System rejestrowania spółki najpierw poprosi o jej nazwę. Kolejno przenosi do ekranu z możliwością wglądu w dokumenty. Tutaj najpierw wypełnia się umowę spółki, czyli:

  • Podaje listę wspólników spółki
  • Podaje listę stawiających (jest to albo sam wspólnik, albo jego pełnomocnik)
  • Wskazuje przedmiot działalności rejestrowanej spółki (wybór odpowiedniego PKD)
  • Wybiera wariant zbycia udziałów przez wspólników
  • Określa sposób reprezentacji spółki i jej organy
  • Określa wartość każdego udziału (co najmniej 50 zł) i ich liczbę, jaką otrzyma Każdy wspólnik. Automatycznie przełoży się to na wysokość kapitału zakładowego (minimum 5 tys. zł).

Uzupełnienie dokumentów nie jest wiążące, stąd dopiero certyfikowany podpis elektroniczny nadaje im ważność. Jak więc szybko podpisać dokumenty?

Jak podpisać dokumenty na S24 przez internet – podpis elektroniczny?

Można to zrobić na dwa sposoby. Z wykorzystaniem profilu zaufanego lub elektronicznego podpisu kwalifikowanego.

Aby uprościć szybkie podpisanie dokumentów, warto wybrać podpis elektroniczny. Wynika to z tego, że umowę, wniosek czy wpis do KRS musi podpisać zazwyczaj kilka osób (np. cały zarząd spółki).

Certyfikowany podpis elektroniczny umożliwia podpisanie jednego dokumentu przez kilka osób w dosłownie kilka chwil.

Sprawdź, jak podpis usprawni Twoją firmę.

E-podpis złożony. Co dalej?

Teraz czas na opłaty. O ile mówi się, że rejestracja spółki to przede wszystkim koszt kapitału zakładowego (minimum 5000 zł), to niezbędne są jeszcze inne wpłaty:

  • za wpis do KRS – 250 zł
  • za ogłoszenie wpisu w MSiG – 100 zł
  • manipulacyjna operatora płatności elektronicznej

Skoro dokumenty są gotowe, a wpis w KRS uzyskany, to czy spółka z o.o. już działa?

Niestety to nie wszystko.

Co po uzyskaniu wpisu do KRS?

Uzyskanie wpisu w KRS to nie koniec. Na spółce ciążą dodatkowe obowiązki, które dopełnią jej rejestrację. Oto one:

  • Do 7 dnia od wpisu do rejestru należy złożyć oświadczenie do sądu rejestrowego o wniesieniu wkładu pieniężnego na pokrycie kapitału zakładowego (nie trzeba go wnosić, jeśli zostało dołączone do zgłoszenia spółki).
  • Do 14 dnia od zawarcia spółki należy złożyć wypełnioną deklarację PCC-3 (podatek od czynności cywilnoprawnych).
  • Do 21 dnia od uzyskania wpisu do KRS należy złożyć zgłoszenie NIP-8 dotyczące danych prowadzonej spółki.
  • Złożyć wniosek o rejestrację spółki, jako podatnika VAT w terminie na co najmniej 7 dni przed pierwszą transakcją (DOTYCZY SPÓŁEK OPIERAJĄCYCH SIĘ O SPRZEDAŻ TOWARÓW I USŁUG).
  • Podpisać umowę z biurem księgowym.
  • Założyć konto bankowe dla spółki z o.o., które musi być zgłoszone do urzędu skarbowego.

Podsumowanie

Rejestracja spółki z o.o. przez internet jest możliwa. Warto wykorzystać ten model, gdyż niesie on ze sobą korzyści czasowe i finansowe. Jednak do rejestracji przyda się jeszcze elektroniczny podpis. Sprawdź ofertę na certyfikowany podpis elektroniczny.

Zobacz inne artykuły

jak podpisać sprawozdanie finansowe podpisem kwalifikowanym

Jak podpisać sprawozdanie finansowe podpisem kwalifikowanym?

Prowadząc firmę m.in. spółkę z o.o., jesteś zobowiązany do sporządzania sprawozdania finansowego. To dokument przedstawiający wynik finansowy firmy, który należy złożyć raz w roku do KRS. Jednak samo uzupełnienie sprawozdania to nie wszystko. Równie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych.